Módna kolekcia značky Gucci Resort 2021

Gucci Resort 2021.

Dva týždne digitálnych módnych „prehliadok“ si získavajú dobrú povesť, a za ten čas sa práve videá stávajú tým, čo v súčasnosti zachytáva nepolapiteľnú kvalitu autentickosti. Toto je len niekoľko z tých najlepších praktík: odvážnosť môže tromfnúť šmrnc, proces znamená všetko a návrhári často tvoria lepší obsah ako samotné modelky. Asi všetci sa tak zhodneme na tom, že dni, kedy sa filmovali pekní ľudia tancujúci pred kamerou (a považovali sme to za úchvatnú hotovú vec) sú už za nami.

Alessandro Michele zo spoločnosti Gucci nikdy nebol návrhárom, ktorý bol príznačný akýmikoľvek výkyvmi. Jeho prvá módna prehliadka v štýle “Resort” sa uskutočnila počas roku 2015, v New Yorku. V jej priebehu kráčali modelky naprieč ulicou West Chelsea a až následne vstúpili na samotné miesto konania šou, ktorým sa stala umelecká galéria. Je možné konštatovať, že v jej prípade sa jednalo o vôbec prvú módnu prehliadku, priamo konfrontujúcu aj širokú verejnosť.

V priebehu februára (dokonca len niekoľko dní pred tým, než blízko Milána vypukla kríza nového koronavírusu) vytvoril veľkolepú módnu prehliadku s atypickým okrúhlym mólom, ktorá bola aj napriek svojim rozmerom pomerne dôverná zároveň. Pri spätnom pohľade však pôsobí viac predvídavo. Jej súčasťou bolo totižto pozývanie publika za oponu prehliadky a odhalenie vecí, ktoré sa dejú výhradne v zákulisí. Publikum tak malo možnosť nazrieť si prácu kaderníkov, maskérov, no taktiež aj aranžérov. V rámci danej prehliadky Michele oslavoval všetky veci, ktoré nám počas pandémie COVID-19 tak nesmierne chýbajú: ľudskú interakciu, spoluprácu a možnost byť súčasťou vnímavého publika.

Ako počas svojho WhatsApp videohovoru uviedol: „Móda nie je len o tom, čo sa rozhodneme ukázať. Predstava, že kampaň je len kusom papiera? Nie, v jednej šou existuje ďalšia šou.“ Koncept 12-hodinového živého prenosu, ktorým značka odreprezentovala najnovšiu kolekciu v štýle Resort,, s názvom „Epilóg“, je vytvorený pre zdokumentovanie reklamnej kampane. Okrem módnych kúskov však vyobrazoval aj renesančný rímsky pamätník Sacchetti Palace, a to za prírodného zvuku cikád.

Takýmto spôsobom sa značka usiluje o zachytenie toho, čo sa nachádza „vo vnútri šou“. Akurát že tentokrát, ako Michele vysvetlil, ide o „menej teatrálnu záležitosť. Pôjde o viac „ne-čistú“ šou. Jej súčasťou bude niekoľko kamier v pomerne viditeľnom štýle Andyho Warhola. Možno sa nebudú pozerať na nič zaujímavé. To ešte neviem. Experiment totižto nefunguje, ak ho plánujem príliš dlho a dôkladne.“ Jeho tvrdenie potvrdzuje aj fakt, že v smerovaní k naratívnej časti živého prenosu, ktorý mal slúžiť ako odhalenie kolekcie, sa toho viditeľne nestalo veľa. Vykonaného však bolo mnoho.

To, čo Michele plánoval je, že návrhári v jeho štúdiu budú vytvárať jednotlivé modely, na ktorých pracovali. Tým tak podstate značky dodajú dôležitý aspekt „my“. Počas videohovoru cez aplikáciu WhatsApp spomínal na časy, kedy ako mladý návrhár vytváral módne kúsky, ktoré mu však boli následne odobraté za účelom ich prezentácie či už na prehliadke alebo fotení. Dané modely však už nikdy viac neuvidel. Ako skonštatoval: „Bolo to, akoby ste niekomu vzali jeho vlastného syna“. Stavanie svojich kolegov bolo „niečo nádherné. Boli tak šťastní“.

Najnovšiu kolekciu nazval Michele „oslavou môjho uhla pohľadu, vecí, ktoré som urobil v minulosti a kúskov, ktoré sú súčasťou môjho estetického cítenia.“ Aj keď je toto cítenie použité v jednotnom čísle a jednoznačne je svojrázne, je dôležité poznamenať, že toho v sebe obsahuje mnoho. Min Yu Parková, ktorá je návrhárkou pánskej kolekcie každodenného oblečenia, nosí korálkovú a kvetinovú bundu, kvetinové čipkované šaty a tyrkysový náhrdelník, ktorý farebne ladí s kabelkou značky Jackie. Alexandra Mullerová, návrhárka a vášnivá vyšívačka, vytvára dlhé, priesvitné a volánikové šaty s kvetinovou potlačou a žiarivými flitrami, ktoré dokonale odrážajú svetlo. Módny návrhár celebrít – David Ring, zasa predvádza vyšívané zamatové sako, pruhované tričko, žiarivé logo a tenisky. Alec Sloth, fotograf kampane Epilóg, zhrnul Michelov unikátny dar v živom prenose pomerne stručne. Podľa jeho slov ide o „skladanie protichodných prkov, ktorým človek vdýchne život niečomu novému.“

Súvisiace: Značka Valentino sa bude na tvorbe pohlcujúceho módneho zážitku podielať spoločne s fotografom Nickom Knightom

Uvažujúc nad pandémiou, ktorá priviedla značku Gucci k takémuto novému spôsobu vykonávania tradičných aktivít, Michele uviedol: „Je to katastrofa. No nie je to len katastrofa. Jedná sa aj o obrovský náznak toho, že niečo nie je tak úplne v poriadku, a že na opätovný zrod značky je jednoznačne potrebný ako čas, tak aj patričný priestor.“ Pre Michela sa stal symbolom tohtoročnej karantény diviak pohybujúci sa v uliciach Ríma. Rovnako aj jeho prítomnosť totižto dokazuje tak potrebnú reorganizáciu. A ak to dokáže príroda, potom to možno dokáže aj móda.

Ešte v máji Michele oznámil pomerne zredukovaný rozvrh módnych prehliadok značky Gucci. Pri pohľade na neho je zrejmé, že prehliadky na akýchkoľvek odľahlých miestach boli s okamžitou platnosťou zrušené. Tohtoročná “resort” kolekcia tak môže byť aj tou poslednou. Aj napriek tomu ale meno „Epilóg“ môže byť jej nesprávnym názvom. Podľa jeho názoru je totižto zrejmé, že lekcie nadobudnuté vďaka karanténe (ktorými sú dôležitosť jeho tímu, či hodnota pocitu) s ním ostanú po zvyšok jeho života. Preto nakoniec uviedol: „Nie je to len spôsob, akým niečo uzavrieť, no taktiež aj spôsob, akým povedať to, čo sme vykonali a zasiať semená toho, čo očakávame v nasledujúcej kapitole. Áno, aj toto by mohlo byť začiatkom.“

Video módnej kolekcie s označením Gucci Resort 2021:

Zdroj: TopFashion

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.