LVMH práve kúpila niektoré z najluxusnejších hotelov sveta

Jedna z najväčších luxusných značiek zrealizovala nákup niektorých z najluxusnejších hotelov a reštaurácií na svete.

Francúzska spoločnosť LVMH, ktorá vlastní značky ako Louis Vuitton, Christian Dior a Dom Pérignon, prevezme hotelovú skupinu Belmond zmluvou v hodnote 2,6 miliárd dolárov.

Táto akvizícia poskytuje spoločnosti LVMH kontrolu nad 46 hotelmi, reštauráciami, luxusnými vlakmi a plavbami v 24 krajinách. Portfólio zahŕňa hotel Cipriani v Benátkach a klub 21 v New Yorku, čo predstavuje povestnú reštauráciu na Manhattane, kde sú údajne realizované dohody medzi americkým prezidentom Donaldom Trumpom a americkým ministrom financií Stevenom Mnuchinom.

Generálny riaditeľ spoločnosti LVMH – Bernard Arnault uviedol: „Táto akvizícia výrazne zvýši prítomnosť skupiny LVMH v konečnom svete pohostinnosti.“ Spoločnosť LVMH už vlastní niektoré luxusné nehnuteľnosti, ako sú hotelové reťazce Cheval Blanc a Bulgari.

Investori v LVMH reagovali na tieto správy opatrne, keďže akcie tejto luxusnej skupiny v Paríži po oznámení v piatok ráno klesli o 1,3%. Akcie spoločnosti Belmond naopak pred riadnym obchodovaním trhu vzrástli o 39%.

Získanie spoločnosti Belmond poskytne francúzskemu konglomerátu prístup k oveľa širšiemu portfóliu luxusných zážitkov, vrátane kultových vlakov Orient Express a Royal Scotsman, ako aj luxusných plavieb vo Francúzsku.

Najväčšou „trofejou“ však bude Cipriani, 96-izbový hotel v Benátkach s Michelinovými reštauráciami, ktoré firma Belmond získala pred 40 rokmi. Hotel zohral hlavnú úlohu v roku 2014 na celebritnej svadbe Georga a Amal Clooney.

Očakáva sa, že dohoda bude ukončená v prvej polovici roku 2019, pod podmienkou schválenia akcionárov a regulačných orgánov.

Súvisiace: Časopis Fortune sa predal thajskému podnikateľovi

Ľudia si nechcú len kupovať kabelku, ktorú musia mať, alebo už vlastnia dostatok drahých šperkov; chcú zostať v luxusnom hoteli a večerať v príjemnej reštaurácii.

Práve to predstavuje motiváciu pre nákup spoločnosti Belmond, majiteľa 5 hviezdičkového hotela Copacabana Palace v Rio de Janeiro v hodnote 2,6 miliárd dolárov.

V odvetví spotrebiteľov dochádza k presunu výdavkov do zážitkov, namiesto produktov. V oblasti luxusu to nie je inak.

Je pravdou, že drahé tovary na osobnú spotrebu v roku 2018 dosahujú silný rast. Ale podľa Bain & Co. sa za posledných sedem rokov špičkové skúsenosti rozšírili rýchlejším tempom. Oblasť luxusných reštaurácií a plavieb – dvoch špecialít z aktivít spoločnosti Belmond, boli v tomto roku veľkými víťazmi.

 

Zdroj: Bloomberg, Yahoo

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.