3 rady od európskych podnikateľov, ktorí v USA uspeli

Spojené štáty, známe ako krajina príležitostí, boli vždy magnetom pre podnikateľov. Ambiciózni zakladatelia startupov z celého sveta sú ochotní podstúpiť bezsenné noci a nekonečné pracovné hodiny, len aby sa priblížili k svojmu cieľu. Čo potrebuje cudzinec, aby tu uspel?

Typickými príkladmi, ako sa “Americký sen” stal pre cudzincov skutočnosťou, sú mená Sergey Brin (Google) a Elon Musk (Tesla). Investície miliónov dolárov, fotografie legendárnych večierkov v Silicon Valley čoraz viac lákajú zakladateľov startupov prísť práve do Spojených štátov. Približne 40 percent spoločností z Fortune 500 bolo založených buď prisťahovalcom alebo dieťaťom prisťahovalca. V New Yorku je toto číslo ešte vyššie, na hodnote až 59%. Ako sa im to podarilo aj napriek prekážkam prísnych imigračných zákonov, jazykovej bariére a iným výzvam?

1. Budovanie novej siete

Je pravdou, že na druhej strane Atlantiku zlyháva mnoho startupov. Jedným z hlavných dôvodov je, že zakladatelia, ktorí sa sem sťahujú, majú iba zriedka stabilnú profesionálnu sieť.

Kaspar Tiri z Estónska hovorí, že sponzori, aj prví zákazníci pozerajú na to, koho poznáte. Spoluzakladateľ spoločnosti Wolf3D, ktorá vytvára osobných avatarov pre virtuálny svet, sa umiestnil v rebríčku Forbes 30 Under 30, v technológiách roka 2019.

Súvisiace: 5 kľúčových vlastností svetových milionárov

Podľa Kaspara, ak ste v krajine nový, vaša sieť je obmedzená a tým pádom je začiatok oveľa ťažší.

Možno aj preto je urýchlením absolventská prax, ktorú používajú mnohí zahraniční podnikatelia v Spojených štátoch ako štartovací bod.

Carlos Reines, spoluzakladateľ newyorskej telekomunikačnej spoločnosti RubiconMD so sídlom v New Yorku, ktorej zisky sa pohybujú na úrovni 20 miliónov dolárov povedal, že vďaka štúdiu na Harvardskej univerzite nadviazal mnohé kontakty. Práve tu sa Reines, ktorý je pôvodom zo Španielska, zoznámil s obchodnými praktikami v USA a zoznámil sa s Gilom Addom, s ktorým založil svoju spoločnosť.

2. Každé podnikanie je podnikaním ľudí

Podľa Stasa Tushinskiya, zakladateľa reklamnej spoločnosti Instreamatic.AI so sídlom v San Franciscu, je na získanie trakcie alebo zvýšenie kapitálu v zahraničí potrebné vžiť sa do myslenia ľudí v iných kultúrach. Jeho startup nedávno podpísal dohodu so spoločnosťou Pandora o testovaní interaktívnych hlasových reklám.

Tushinsky tiež hovorí, že je potrebné naučiť sa ,,kultúrny kód“ danej krajiny a myslieť pri tom na to, že sa v každej krajine môže líšiť. Napríklad v New Yorku sa kladie väčší dôraz na moc a postavenie ako v Silicon Valley.

Navyše zahraniční podnikatelia často zápasia s jazykovou bariérou. Reines hovorí, že na uzavretie úspešného rokovania je potrebné sprostredkovať príťažlivú víziu.

Mnoho odborníkov, ktorí vyrástli v iných krajinách, jednoducho nemajú tú schopnosť rozprávať tak pútavo ako ich americkí kolegovia, čím by zaujali investorov. Často sú príliš skromní a dávajú prednosť realistickej vízii pre svoje podnikanie. Investori v USA sú však často bombardovaní dokonalosťou a radi znižujú nadmerný optimizmus spustenia startupov.

3. Pozitívne prijatie výzvy

Aj keď podnikatelia narodení v zahraničí často nemajú také zručnosti v rozprávaní príbehov alebo kvalitnú sieť, spoločným úspechom zakladateľov startupov je pozitívny prístup.

Reines odporúča extra dávku flexibility, ochotu učiť sa a prispôsobiť sa novej kultúre a ich spôsobu práce. Veľmi dôležité je tiež nepoužívať svoj status cudzinca ako ospravedlnenie, prečo sa niečo nedá dosiahnuť.

Sám Reines trávi viac času premýšľaním o budúcnosti a analyzovaním nových možností, než sťažovaním sa na skúsenosti z minulosti.

Jednou z ďalších čŕt, ktorú úspešní zahraniční generálni riaditelia zvyčajne zdieľajú, je nesťažovať sa na politiku alebo migráciu v USA. Namiesto toho sa vidia v správnom čase na správnom mieste.

Tushinsky je jedným zo zahraničných podnikateľov, ktorí veria, že Amerika je pre vizionárov z iných krajín stále najotvorenejším a pohostinným prostredím.

Iba v USA sa podľa neho môžete stať miestnym a to bez ohľadu na to či máte prízvuk. Vďaka tomu je Silicon Valley tak efektívne v porovnaní s ostatnými krajinami, ktoré sa snažia napodobniť ich úspech.

Súvisiace: 14 bohatých a mocných ľudí zdieľa svoj názor na úspech

Spoločnosti vytvorené zahraničnými podnikateľmi v USA dokazujú, že rozmanitosť funguje. Napríklad spoločnosť RubiconMD zamestnáva ľudí z rôznych prostredí či krajín pôvodu vrátane Ghany, Nigérie, Španielska, Kanady, Indie, Číny a Nemecka.

Jedinečné skúsenosti a vízie, ktoré putujú až za hranice, sú vo svetovej ekonomike často kľúčovým prínosom startupu. Zahraniční zakladatelia sa odvážia byť v Spojených štátoch odlišní. Možno to je práve tá kľúčová výhoda, ktorá im prinesie úspech.

Zdroj: Fortune, Economist

Mohlo by sa Vám páčiť

facebook facebook
Facebook
Ďakujeme, že zotrvaním na stránke súhlasíte s používaním cookies.